nog even volhouden! - Reisverslag uit Zegwaart, Nederland van Kitty Punselie - WaarBenJij.nu nog even volhouden! - Reisverslag uit Zegwaart, Nederland van Kitty Punselie - WaarBenJij.nu

nog even volhouden!

Door: Kitty

Blijf op de hoogte en volg Kitty

14 Juli 2015 | Nederland, Zegwaart

De afgelopen week is een roerige week geweest. Vorige week dinsdag voelde ik de baby nauwelijks. Dat is een teken om aan de bel te trekken. Dus toen we net in bed lagen en ik het met Mark besprak, hebben we ons aangekleed en toch maar een bezoekje gebracht aan het ziekenhuis.

Daar bleek mijn bloeddruk wat hoger te zijn dan de rest van de zwangerschap. Nog steeds een prima bloeddruk voor een normaal persoon, maar omdat mijn bloeddruk in de zwangerschap erg laag is, en nu dus veel gestegen, toch iets om in de gaten te houden. Er is een CTG gemaakt, bloed afgenomen en urine bekeken. Maar niks bijzonders te vinden. Dus even na middernacht keerden we weer terug naar ons warme bedje.

De volgende twee dagen moest ik wel weer terug voor een CTG, gelukkig niet meer midden in de nacht, om te kijken of het nog goed ging met de baby. Maar alles bleek in orde.

Wel heb ik de afgelopen twee dagen weer heel veel last van harde buiken, krampen en voelde ik de baby weer iets minder goed.

Nu komen we vanmiddag weer van een echo af. Waar ik gelijk een beetje op mijn donder kreeg waarom ik dan niet gebeld had. Ik vertelde dat ik dan elke dag wel in het ziekenhuis zit. Dat is dan maar zo, was een beetje het antwoord van de gyna. Liever teveel dan te weinig. Als de baby minder actief is, kan dat een teken zijn dat de baby het niet meer naar haar zin heeft. Dus altijd bellen en langskomen, was het dringend advies!

Er is ook een echo gemaakt. De baby is groot en zwaar. En heeft lange benen. Van wie... geen idee! Maar de baby doet het nog goed. Ze ligt met haar hoofd naar beneden en lag nu met haar gezichtje tegen de placenta aan. En we zagen het tongetje bewegen. Placenta aan het proeven? In sommige landen eten ze die op...

Toen ik aan de gyna aangaf dat ik het wel erg zwaar vind, zei ze dat ik nog even vol moest houden. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben het zat! Het doet veel pijn, ik kan bijna niks meer en elke dag is eigenlijk te zwaar. En dan zegt ze, nog even volhouden?! Ik wil niet meer!!!!

Vanaf 34 weken gaan ze in ieder geval geen weeënremmers meer geven, mocht de bevalling dan beginnen. Maar de bevalling opwekken doen ze (zonder echt ernstige reden) pas vanaf 38 weken. En morgen ben ik pas 33 weken. Dat wordt zeker nog even volhouden. Al weet ik niet meer hoe...

  • 14 Juli 2015 - 22:02

    Claudia:

    Succes met de laatste loodjes! Jullie krijgen er straks iets prachtigs voor terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zegwaart

Baby Aboard!

Het wel en wee van baby nummer 3

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2015

geboren

05 Augustus 2015

baby ?!

03 Augustus 2015

voorbij...

23 Juli 2015

avontuur deel 2

23 Juli 2015

avontuur deel 1
Kitty

Het wel en wee van baby nummer 3

Actief sinds 01 Jan. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 22765

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 31 December 2015

Baby Aboard!

Landen bezocht: